قشم: سرزمین عجایب هفتگانه

جاذبه های جزیره هنگام که باید بشناسید

فرقی ندارد که بهار باشد یا پاییز، تابستان یا زمستان؛ خرید پرواز داخلی و سفر به قشم یکی از محبوب ترین سفرها در بین ایرانیان است. هر چند که جزیره ی قشم به دلیل بافت تاریخی و تنوع و گوناگونی های جاذبه های طبیعی معروف و محبوب است اما اگر از معرفی جزایر اطراف آن غافل شویم در حق آن ها کوتاهی کرده ایم. جزیره هنگام یکی از این جزیره هاست، که با دلفین هایش شهرت دارد. اما همه جاذبه های جزیره هنگام به دلفین ها خلاصه نمی شود. با مجله ازماسفر همراه باشید تا جاذبه های جزیره هنگام را بشناسید:

جاذبه های جزیره هنگام

معرفی جزیره هنگام

جزیره هنگام شامل سه روستای هنگام نو، هنگام قدیمی و روستای قیل است. جزیره هنگام قدیمی امروزه خالی از سکنه است، اما بازدید از نخلستان های زیبای آن و اقامت در اقامتگاه های بومگردی که در این منطقه احداث شده است برای گردشگران خالی از لطف نیست. مردم محلی این جزیره در هنگام نو زندگی می کنند. این بخش از جزیره دارای ایستگاه پلیس، مدرسه، کارگاه نمک زدایی و بندرگاه کوچکی است. این لنگرگاه برای لنگر انداختن کشتی ها و قایق های ماهی گیری و مسافر بری مناسب است.همچنین روستای قیل در قسمت غربی این جزیره است که مهم ترین دلیل محبوبیت آن ساحل خمّاسی در این بخش از جزیره هنگام است.

جاذبه های جزیره هنگام

خلیج دلفین ها

دلفین ها موجودات باهوش و دوست داشتنی هستند که به راحتی آموزش می پذیرند و در پارک های آبی سراسر دنیا برای بازدیدکنندگان شان برنامه های شاد و مفرحی را به اجرا در می آورند. اما وضعیت زندگی این دلفین ها در پارک های آبی چندان سازگار با ذات آنها و سازگار با محیط زندگی اصلی آنها نیست. متاسفانه مرگ دلفین ها در دلفیناریوم برج میلاد گواهی بر این ادعاست. اما خوشبختانه گردشگران در جزیره هنگام می توانند این دلفین ها را در محل طبیعی زندگی شان ملاقات کنند.

خرید پرواز چارتر ارزان قیمت و دیدن بازی دلفین های بازیگوش، احتمالا یکی از جذاب ترین بخش های سفر است. خلیج دلفین ها با اختلاف معروف ترین جاذبه جزیره هنگام است. خلیج دلفین ها در روزهای آرام پاییز و زمستان مهمان گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است. دلفین ها در روزهای نه چندان گرم و در حالی که سطح آب مواج نیست به صورت دسته جمعی به سطح آب می آیند. آنها با شنا در سطح آب و پرش های متوالی در سطح آب به مهمانان خود در خلیج فارس خوش آمد می گویند.

جاذبه های جزیره هنگام

ساحل نقره ای

در قسمت غربی جزیره هنگام ساحلی نقره ای رنگ در زیر آفتاب می درخشد، سنگ های این بخش از جزیره که از کانی های براق و نقره ای رنگ ساخته شده بودند در طول سالیان متمادی بر اثر فرسایش به شکل شن های ریز و نقره ای در آمده اند.

متاسفانه در سال های گذشته با افزایش گزینه های خرید بلیط هواپیما، چارتر ارزان قیمت و خرید بلیط لحظه آخری، مسافران بیشتری این جزیره سفر کردند و شن های براق و زیبای این ساحل بدلیل نا آگاهی مردم به تاراج رفته است. به همین دلیل راهنمایان گردشگری در سال های اخیر به گردشگران اجازه ورود به ساحل نقره ای را نمی دهند. علاقه مندان به بازدید از این جاذبه تنها می توانند از روی لنج و کشتی ساحل نقره و درخشان جزیره ی هنگام را تماشا کنند.

جاذبه های جزیره هنگام

بازار محلی هنگام

گردشگرانی که به هنگام سفر می کنند در بدو ورود خود غرفه های رنگارنگی را می بینند. در این بازارچه محلی به جز محصولات بومی نظیر ادویه و صنایع دستی، میتوانید دختران هنرمندی را بیابید که با حنا نقش و نگار های به یاد ماندنی برایتان طراحی می کنند. با گردش در بازار محلی هنگام و خرید محصول یا انداختن نقش حنا بر دست و پای خودتان می توانید گوشه ای از جاذبه های جزیره هنگام را با خود به خانه برگردانید. به خاطر داشته باشید که بازار محلی هنگام تنها سهم بومیان از رونق گردشگری در این جزیره است و با خریدی هر چند کوچک می توانید به بومیان این منطقه کمک کنید.

جاذبه های جزیره هنگام

آکواریوم طبیعی

یکی دیگر از جاذبه های جزیره هنکام که با خرید بلیط آنلاین هواپیما می توانید از دیدن آن لذت ببرید، آکواریوم طبیعی است. در بخشی از آب های ساحلی جزیره هنگام شفافیت آب به قدری است که گردشگران می توانند زیر آب را ببینند. در این منطقه ماهی های آکواریومی مرجان ها و ستاره های دریایی زندگی می کنند. غواصی در میان ماهی های رنگارنگ یکی دیگر از جاذبه های جزیره هنگام است.

جاذبه های جزیره هنگام

ساحل خماسی

ساحل خماسی یکی دیگر از جاذبه های جزیره هنگام است که گردشگران را به خرید پرواز داخلی ترغیب می کند. ساحل خماسی به دلیل صخره ای بودنش متفاوت از سایر ساحل های این منطقه است. ارتفاع مناسب صخره ها از آب باعث شده است شناگران بتوانند از این ساحل صخره ای برای شیرجه زدن در آب استفاده کنند. همچنین این منطقه برای کمپینک بسیار مناسب است. شما با اقامت در طول شب در این منطقه می توانید غروب و طلوع بی نظیر آفتاب پشت صخره ها را تماشا کنید که منظره ای شگرف و زیبا را بوجود می آورد.

جاذبه های جزیره هنگام

مجسمه سنگی ساحل خماسی

یکی دیگر از جذابیت های ساحل خماسی برای گردشگران مجسمه سنگی آن است. این مجسمه به مجسمه مادر و دختر معروف است. بومیان این منطقه می گویند در افسانه ها آمده است: در سالهای دور مادر و دختری که در چنگال مردان بد طینت گرفتار آمده بودند از خداوند می خواهند که آنها را از این شر محفوظ بدارد. خداوند نیز آنها را به شکل سنگ در میاورد.

جاذبه های جزیره هنگام

اقامتگاه گاروم زنگی

جزیره هنگام اقامتگاه های زیادی ندارد. بنابراین گردشگرانی که برای بازدید از جاذبه های جزیره هنگام به این جزیره می روند و مایل هستند حداقل یک شب را در این جزیره بمانند گزینه های زیادی پیش رو ندارند. این جزیره کوچک 3 اقامتگاه بومگردی دارد. یکی از آنها اقامتگاه گاروم زنگی است که در دل نخلستان های هنگام قدیم ساخته شده است. بنابراین اگر می خواهید از دیدنی های جنوب این جزیره و بخش قدیمی آن محروم نمانید می توانید به این اقامتگاه زیبا هم سری بزنید.

سخن پایانی

برای سفر به جزایر سه گانه قشم، هرمز و هنگام کافیست به سایت ازماسفر مراجعه کنید و بلیط هواپیما قشم را با ارزانترین قیمت رزرو کنید. با خرید بلیط لحظه آخری و چارتر ارزان قیمت می توانید هزینه های سفر خود را کاهش دهید و بودجه آن را به گشت و گذار در جزیره هنگام اختصاص دهید. اگر در قشم هستید و قصد رفتن به جزیره هنگام را دارید، خوشحال می شویم تا تجربه خود را با ما و دیگر کاربران از ما سفر در میان بگذارید.

منبع:

packtoiran.com

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا