ایرانگردیراهنمای سفر

مقاصد سفرهای زمستانی داخلی

ایران کشوری 4 فصل و زیباست که در هر فصل آن می توان بهترین سفرها را تجربه کرد. برخی افراد از زمستان به عنوان فصل افسردگی و سرما یاد می کنند و این فصل را در خانه می مانند. اما در مقابل هستند افرادی که تلاش می کنند به دنبال مقاصد سفرهای زمستانی داخلی باشند و از سفر در این فصل چشم پوشی نمی کنند. به این شکل خاطرات خوبی از این فصل برای خود و خانواده شان بسازند.

انتخاب مقصد برای سفرهای زمستانی کار سختی نیست، اما تجربه متفاوتی برای شما خواهد بود. سفر به شهرها و استان های برفی و سردسیر برای انواع تفریحات زمستانی و شهرهای گرمسیری برای انواع تفریحات تابستانی در این فصل مناسب هستند. شما باید براساس روحیات خود هدف از سفر را مشخص کنید و برنامه ریزی سفر خود را انجام دهید.

آیا به دنبال سفر های خانوادگی آرام و برفی هستید یا به دنبال سفر لذت بخش و پر هیجان به مناطق گرمسیری؟ اگر هنوز موفق نشده اید تصمیم خود را بگیرید با ما همراه باشید تا مقاصد گوناگون سفرهای زمستانی داخلی را با هم مرور کنیم.

مقاصد-سفرهای-زمستانی-داخلی

سفرهای زمستانی برفی

اگر وقتی اسم سفر و تفریح را می شنوید ناخودآگاه به یاد تابستان می افتید، شاید بد نباشد نگاه متفاوتی نسبت به تفریحات زمستانی داشته باشید. شهر های شیراز، اصفهان، اورمیه، یاسوج، سرعین، شهرکرد، تهران و کرج پیست های اسکی بزرگ و معروفی دارند که هر ساله با شروع زمستان طرفداران زیادی را به سمت خود می کشاند.

مقاصد-سفرهای-زمستانی-داخلی

شما می توانید با سفر به سرعین در کنار لذت بردن از چشمه های آب گرم به پیست اسکی آن هم سری بزنید و ساعات مفرحی را در آن مجموعه داشته باشید. سایر شهرهایی که بالاتر نام برده شد نیز به همین ترتیب دارای جاذبه های گردشگری متنوعی هستند. شما می توانید با سفر به هر شهر و گشت و گذار در آن، ساعاتی را در دل کوه ها و مشغول تفریحات برفی شوید.

اما مهم ترین پیست های اسکی کشور که دارای امکانات رفاهی متعدد است در تهران و اطراف آن جمع شده اند. به عنوان مثال پیست های اسکی دربندسر و توچال با داشتن امکاناتی نظیر مدرسه اسکی، هتل و رستوران به مقصدی ایده آل برای برنامه ریزی سفرهای زمستانی تمام عیار در نظر گرفته می شوند.

برای شناخت بیشتر پیست های اسکی ایران و امکانات هر کدام از آنها میتوانید مقاله ای با همین نام را بخوانید.

سفرهای زمستانی گرمسیری

سفر به مناطق گرمسیری ایران همواره مورد توجه گردشگران است، اما در فصل زمستان رونق بیشتری پیدا می‌کند. در این مقاله سعی می‌کنیم برخی از مهم ترین مقاصد گردشگری داخلی در زمستان را به شما معرفی نماییم پس با ما همراه باشید:

جزایر جنوبی ایران

جزایر کیش و قشم جزایر محبوب کشورمان برای سفر و از زیباترین جزایر ایران به حساب می آیند.

مقاصد-سفرهای-زمستانی-داخلی

قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس و نخستین ژئوپارک خاورمیانه نقش مهمی در گردشگری جزایر جنوبی ایران در تمام طول سال دارد. اما به واسطه آب و هوای جنوب کشور سفر در زمستان ها به این منطقه رونق بیشتری پیدا می کند. و افراد زیادی آن را به عنوان مقصد سفر زمستانی خود انتخاب می کنند.

جزیره قشم و جزایر اطراف آن از جمله جزیره هنگام، جزیره هرمز و… جاذبه های گردشگری بی شماری دارند. اما 7 مورد از این جاذبه ها با عنوان عجایب هفتگانه قشم مورد توجه گردشگان از سایر کشورها نیز می باشد.

کیش اما به عنوان جزیره ای کوچک، مدرن و زیبا انتخاب لوکس برای سفر به جنوب کشور است. استقبال از آن در فصل پاییز و زمستان به اوج خود می رسد و جزء مقاصد محبوب سفرهای زمستانی داخلی است.

در دوره محمدرضا شاه به این جزیره آرام و زیبا توجه ویژه ای شد. زیر ساخت هایی نظیر فرودگاه و هتل ها، نمایشگاه های بین المللی و اقامتگاهی برای خانواده سلطنتی در کیش ساخته شد. سفر به این جزیره جزء سفرهای شیک و لوکس برای ایرانیان محسوب می شود و با توجه به موقعیت آن و دسترسی به اجناس خارجی گروه زیادی از مسافران برای خرید از مراکز خرید لوکس آن به این جزیره سفر می کنند.

خوزستان

خوزستان نیز یکی دیگر از مقاصد سفرهای زمستانی داخلی است. این استان پهناور به عنوان مهد اولین جوامع بشری دارای سازه های تاریخی و فرهنگی بسیار است. سفر زمستانی به این منطقه هم مثل سایر شهرهای جنوبی ایران رونق بیشتری می گیرد.

مقاصد-سفرهای-زمستانی-داخلی

در این منطقه برخلاف باور عموم مناطق سرسبز و زیبایی چون شیمن، دهدز، دشت سوسن وجود دارد که دارای آب و هوای مناسبی برای سفر در فصل زمستان هستند. تالاب بین المللی شادگان و هور العظیم نیز بزرگترین تالاب های ایران هستند که بازدید از آنها خالی از لطف نخواهد بود. گاو میش های غول پیکر اهلی در این تالاب ها مشغول آب تنی هستند و شما می توانید آنها را ببینید که با اشاره کودکان محلی به آب میروند یا از آب خارج می شوند. روستای گردشگری مال آقا، دره توربین، آبشار شیوند و سد شهید عباسپور نیز از دیگر جاذبه های گردشگری منطقه هستند.

مقاصد-سفرهای-زمستانی-داخلی

علاوه بر جاذبه های گردشگری طبیعی استان، جاذبه های تاریخی بسیاری نیز در این منطقه به چشم می خورد. اگر به این استان به عنوان مقصد سفر زمستانی خود رفتید می توانید از آنها بازدید کنید. گورستان باستانی در دشت سوسن، سنگ نگاره های کول فرح در ایذه، کلیسای سورت گاریپ در آبادان، آرامگاه دانیال نبی در شوش و… به هر گوشه و کنار این استان که بروید سازه های تاریخی بسیاری را می بینید. اما از مهم ترین جاذبه های گردشگری این استان زیگورات چغازمبیل در شوش و سازه های آبی شوشتر هستند که شهرتی جهانی دارند.

بوشهر

مقاصد-سفرهای-زمستانی-داخلی

سفر به بوشهر نیز می تواند یکی از بیاد ماندنی ترین سفرهای زمستانی برای شما باشد. میانگین دمای هوای بوشهر در تابستان حدودا 45 درجه سانتی گراد و در زمستان حدودا 20-25 درجه سانتی گراد است. بوشهر دارای بنادر بسیار است و منطقه تجاری محسوب می شود. خانه های تاریخی زیبا، نخلستان های با صفا، بندر سیراف، بندر کنگان، بندر گناوه، ساحل بنود، تنگه خوش از جمله جاذبه های گردشگری آن می باشد. اگر به این استان سفر کردید از اقامتگاه های بومگردی آن غافل نشوید و به خاطر داشته باشید انواع غذاهای دریایی و عربی در این سفر در انتظار شماست.

چابهار

مقاصد-سفرهای-زمستانی-داخلی

چابهار شهری بندری که به واسطه موقعیت جغرافیایی و دسترسی به آبهای آزاد دریای عمان و اقیانوس هند نقش مهمی در تجارت کشور دارد. هرچند که اسم آن چابهار (چهاربهار) است، و به نظر می رسد که باید آب و هوای آن همیشه بهاری باشد؛ با این حال سفر به آن در تابستان داغ و سوزان است. اما چابهار یکی از بهترین مقاصد سفرهای زمستانی داخلی است.

کوه های مریخی، گِل افشان، روستای درک، بندر بریس و منطقه حفاظت شده گاندو تنها گوشه ای از شگفتی ها و زیبایی های طبیعی و غار باستانی مسیتی، قلعه پیروز گت و گورستان جن از دیدنی های تاریخی چابهار است. اگر چابهار را به عنوان مقصدی برای سفرهای زمستانی خود انتخاب می کنید؛ از خرید از بازارهای محلی و و مراکز تجاری آن غافل نشوید. همانطور که گفتیم چابهار به آبهای آزاد دسترسی دارد و بازارهای آن رونق فراوانی دارند.

طبس

مقاصد-سفرهای-زمستانی-داخلی

طبس با عنوان عروس شهرهای کویری ایران یکی از وسیع ترین مناطق کویری کشور است. سفر به این منطقه بی شک یکی از بهترین انتخاب های سفرهای زمستانی در شرق ایران است. جاذبه های گردشگری طبس تنها به بیان و کویرهای خاصش نیست. طبس جاذبه های فرهنگی و تاریخی بسیاری را در خود جای داده است. در سفر نامه ناصرخسرو نیز از طبس یاد شده است، که نشان دهنده اهمیت تاریخی و باستانی این شهرستان است.

باغ گلشن طبس، طاق شاه عباسی، کال جنی طبس، پناهگاه حیات وحش ناینبندان و رمل های شنی در کویر حلوان تنها گوشه ای از جاذبه های طبیعی و تاریخی طبس است. بهترین فصل سفر به طبس زمستان و اوایل فصل بهار است. در بهار انواع برنامه های نوروزی و جشنواره بهارنارنج در این برگزار می شود که شرکت درآن خالی از لطف نخواهد بود.

کرمان

مقاصد-سفرهای-زمستانی-داخلی

کرمان استانی بزرگ با اقلیم کویری و در جنوب شرقی ایران قرار گرفته است. کویر شهداد و کلوت های کویری، ارگ تاریخی بم، مجموعه تاریخی گنجعلی خان، باغ شازاده ماهان، آتشکده زرتشتیان و تعداد بیشمار جاذبه های گردشگری طبیعی، تاریخی و فرهنگی دیگر باعث می شود، این استان هر ساله میزبان گردشگران زیادی باشد که آن را به عنوان مقصد سفرهای زمستانی خود انتخاب می نمایند.

مجموعه تاریخی گنجعلی خان معروف ترین جاذبه گردشگری کرمان است که شامل بخش های متنوعی از جمله: مسجد، حمام، بازار، ضرابخانه، مدرسه و کاروانسرا می باشد. باغ های سرسبز شازاده و باغ فتح آباد از جمله مکان های گردشگری است که تصور کویری بودن استان کرمان را در نظر شما اصلاح خواهد کرد. اگر کرمان را به عنوان مقصد سفرهای زمستانی خود انتخاب کردید حتما یک شب را در کویر شهداد بمانید و آسمان پرستاره کلوت شهداد تماشا کنید.

یزد

مقاصد-سفرهای-زمستانی-داخلی

انتخاب یزد به عنوان اولین شهر خشت خام ایران باعث شده است تا سالانه گردشگران زیادی از سراسر کشور و حتی دنیا به آن سفر کنند. این شهر که مقصدی مناسب برای سفرهای زمستانی است در فلات مرکزی ایران قرار گرفته است.

موزه قصر آیینه، میدان امیرچخماق، خانه ی لاری ها، بادگیرهای خشتی و بافت تاریخی یزد، حمام خان یزد، آتشکده بهرام، باغ دولت آباد و قنات های باستانی این شهر نشان میدهد که انتخاب مناسبی به عنوان مقصد سفرهای زمستانی داخلی است. کافه های پشت بامی در سالهای اخیر در این شهر رواج بیشتری پیدا کرده است. نشستن بر بام های یزد مثل همنشینی با آسمان و بادگیرهاست.

انتخاب مقصد سفرهای زمستانی در ایران کار راحتی است. زیرا درست در زمانی که شهرهایی از ایران زیر برف هستند و جوش و خروش ورزشهای زمستانی در آنها برپاست، برخی شهر های آن با آب و هوای دل انگیز و بهاری خود میزبان گردشگران است. به همین دلیل شما می توانید با انتخاب مناسب مقصد، و خرید بلیط هواپیما در سامانه از ما سفر خاطرات سفر زمستانی خودتان را جاودانه کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا